Social Bonding #Blogg100

#076 [LXXVI]
Playing games face to face together [Spela spel ihop, ansikte mot ansikte]

Idag har vi varit ett stort gäng på Sverok Västs lokal Spelets hus i Göteborg och spelat brädspel. Denna livsstil som ligger mig varmast om hjärtat. Som jag håller som min heliga grej. Är väldigt social och varmt välkomnande. Alla som kommer dit blir varmt motagna. Man parar ihop sig i grupper och spelar del olika typer av spel som passar en. Jag är där med några av mina äldsta och bästa vänner. Det är verkligen som Jane McGonigal säger.

När man spelar spel ihop uppstår en fantastisk social bonding.

Idag blev det 4 av mina nya favoritspel. Terra Mystica, Spartacus, Key Flower och Clash of Cultures. 2 stora gäng ville prova att spela det gamla spelet Diplomacy från 1959. Ett bräde var överens om att det kändes som ett väldig gammalt spel. Idag känns Imperial och Game of Thrones mycket bättre i denna kategorin. Många brädspelare där är med i föreningen GoBo.

@LordSillion

LordSillion, Champ, Samuel och Ölme

LordSillion, Champ, Samuel och Ölme spelar Clash of Cultures

2 Bräden Diplpomacy

2 Bräden Diplpomacy

Final standing in Terra Mystica 139 Darklings, 125, Dwarfs, 94 Swarmlings

Final standing in Terra Mystica 139 Darklings, 125, Dwarfs, 94 Swarmlings

KeyFlower

Logistik-pussel är bara förnamnet i KeyFlower

Blood and Backstabbing in Spartacus

Blood and Backstabbing in Spartacus

Leave a Reply

