Ice Dwarfs and Sea Trolls!? #Blogg100

#083 [LXXXIII]
Ice bitte! [Isdvärgar och Istroll!?]

Do Ice Dwarfs or Sea Trolls really exist? Are they the secret creatures of evolution?

Idag har jag varit nere vid havet och sett sprickor i isen. Jag gick ner mig i en isfälla full med vatten riggad av evolutionens hemliga varelser.

Ljuset kryper ner i isen

Ljuset kryper ner i isen

Vad släpper ditt filter igenom?

Vad släpper ditt filter igenom?

There is a pile of Ice left from last week. Who has been busy?

There is a pile of Ice left from last week. Who has been busy?

Is it the Ice Dwarfs or the Sea Trolls?

Is it the Ice Dwarfs or the Sea Trolls?

“There is a crack, a crack in everything. That’s how the light gets in.” — Leonard Cohen

“Put your finger in the crack. And let’s make it bigger.” — Simon Sinek

Vad är en Människa?

Sitter och lyssnar på Fredrik Lindströms TV serie: Vad är en Människa medan jag skriver. Vill du se hela kan du finna den här?.

En dikt av Fredrik Lindström från Evolutionen och jag kommer inte överens : bekännelser

“Alkoholen kan sådant
som andra inte kan,
den kan tala
direkt med känslorna,
håller fram handen
och låter dem äta
Lättar samtidigt
omärkligt
på strypkopplet
för några timmar.

Ju mer jag dricker,
desto bättre förstår vi varann,
evolutionen och jag,
det är som varje öl
tar sådär 10 000 år
av mitt släktes framgångar.
Plötsligt blir våra
viljor rent av förenliga,
vi lägger locket på
allt gammalt groll
och har en lyckad kväll
tillsammans;
jag släpper på allt mitt
självförverkligande tjafs
för att prata rakt ut
utan sociala filter,
spontandansa i en bar
och äta skräpmat innan
jag går och lägger mig.

På hemvägen är vi
harmoniska och håller
med varann
i nästan allt,
pratar i mun
och gapflabbar när vi
jämför våra
närmast identiska
tio-i-topp-listor
över våra
favoriter
bland de mänskliga
basbehoven.” — Fredrik Lindström

Idag blev jag flummig utan min belgiska öl 🙂

Har sett mitt första avsnitt av “House of Cards” med min bästa vän Björn Frölich.

@LordSillion

Leave a Reply

