We must trust #Blogg100

#089 [IXC]
Varför litar du på mig? [Why do you trust me?]

Jag sitter och jobbar på mitt Pecha Kucha tal. Men jag saknar något…

Du saknas!

Min åhörare, min publik. Jag gör ju detta för dig.  Hur ska jag få in detta i mitt tal. Det handlar ju om varför vi gör saker för varandra. Varför gör jag något för dig och varför gör du något för mig?

För att vi litar på varandra. Vi är ju i samma Tribe 🙂

Jag är ju på detta mission för att jag tror på en bättre värld. Där vi gör saker tillsammans för varandra. Nu när det äntligen är möjligt. Att samarbeta, koordinera och träffa varandra på ett helt nytt sätt. Ett nytt samhälle med en ny typ av kommunikation som binder samman hela världen men ändå behåller alla små lokala grupper.

Simon Sinek inspirerar

SimonSinek

Tack till @Liffeman för att han tipsade mig om hans största inspiration nämligen Simon Sinek. Han pratar om “Why” i sitt TED Talk. Jag sökte runt lite och hittade ett annat tal han ger om varför vi gör saker för varandra. Vi litar på varandra. Det är då det händer. We must trust each other!

Ta och se det! Finns längst ner ->

WebCoast für Alle!

Jag har nyss bokat in mig på WebCoast i år igen. Feffe Kaufmann skriver bra om WebCoast här. När man kommer dit får man genast den där känslan som inte får när man går på en vanligt konferens. Att vi alla är samma Tribe och vi litar på varandra från början. Man kan börja prat direkt med vem som helst där. We get it!

Känslan är lika härlig som på Sweden Social Media Camp.

Det är så jag vill att det ska vara på vår Unconference också. Temat är en Kreativ Hållbar Framtid.

Jag tror på en hållbar framtid där vi kan leva tillsammans och lösa alla dom otaliga problem som kommer att dyka upp. Med hjälp av samarbete och kommunikation på ett kreativt sätt.

Det är er som tror på samma sak som mig, som jag vill samla på en gemensam mötesplats där vi kan prata om det!

@LordSillion


Simon Sinek: If You Don’t Understand People, You Don’t Understand Business

Leave a Reply

