Pecha Kucha och framtiden #Blogg100

#093 [XCIII]
Pecha Kucha och framtiden [The Future and Pecha Kucha]

Jag sitter och förbereder min Peach Kucha presentation som jag ska ha nästa vecka här i Varberg. Du är välkommen den 7 februari kl 20. Bara att klicka in på mitt FaceBook event eller bara att dyka upp på Grappa (ingen anmälan).

Groupishness

Vad ska det handla om? Det ska handla om “Why we are so Groupish” och hur vi ska använda denna kunskapen för det bättre. Lite så som i min blogg fast det viktigaste. Och en nyupptäckt fellow gamer här i Varberg ska prata om Brädspelsfanatism.

Vad händer mer framöver?

  • Det är ju Peach Kucha i Göteborg också bara 2 dagar innan den i Varberg, som jag tänkte gå på.
  • Nu på fredag ska jag på Martina Haag, Afterworkföreläsning: Våga kasta dig ut i livet och ta risker, en motgång kan faktiskt vara bra!
  • Vi måste ha en Bloggup snart i Göteborg. Jag föreslår på tisdag 5 feb innan Pecha Kucha kl 17 #Blogg100gbg
  • Stefan Hyttfors och Henrik Schyffert talar på KONFEX i Göteborg den 6 feb. Det är “gratis” att gå dit.
  • Onsdag 6 feb är det IT-mingel i Varberg
  • I slutet av februari (18-22 feb) följer jag Social Media Week online från hela världen. Men främst New York som var väldigt bra förra året.
  • Funderar på SSMX i Stockhom den 22-24 feb
  • Senare i år ska jag anordna en egen Unconference om en Kreativ Hållbar Framtid. “En mötesplats för att diskutera fram nya hållbara affärsidéer och nya sätt vi kan leva ihop”. Stay Tuned!
  • I mars blir det unconferencen WebCoast i Göteborg och sedan vidare till…

Penny Arcade Expo

Don’t grow up! It’s a Trap!

Jag och min bror Fredrik åker till New York och Boston för att gå på Penny Arcades PAX East 22-24 mars. Ska bli väldigt spännande och min första resa över Atlanten.

Välkommen till Varberg den 7 februari!

@LordSillion

One thought on “Pecha Kucha och framtiden #Blogg100

  1. Facebook eventet för Pecha Kucha i Varberg
    https://www.facebook.com/events/467740229953748/

    8 personer från olika områden presenterar 20 bilder som var och en visas i 20 sekunder – ett nervkittlande kaleidoskop av inspiration, idéer och arbete.

    Stefan Wallner – Ecodesign, mer än bara ull och morötter
    Jill Andersson – Custom Made Paperboards
    Louise Morberg – Varje filmvinkel är ett moraliskt ställningstagande
    Jennifer Cannon – Att ta från de rika och ge till de fattiga
    BEER BREAK
    Margareta von Rosen – Urban Gardening
    Samuel Linde – Analogt spelande i en digital värld
    Michael Sillion – Why we are so groupisch
    Anneli Andersson – Baka stenugnsbröd utan stenugn

    Vi håller till på Restaurangen Grappa. Brunnsparken, Varberg. Vi börjar kl 20.20 (dörrarna öppnas 19.00), det är gratis och ingen föranmälan krävs – så ta med vänner, kollegor och familj.

Leave a Reply

