Social Love #Blogg100

#095 [XCV]
Spread the social love

SocialMediaLoveIdag har konversation varit om att kommentera på andras bloggar när man läst dom. Att sprida kärleken och lämna spår efter oss när vi läst någon annans tankar.

@jocke skriver att det han ska kommentera minst 5 bloggar om dagen och den lilla tid det tar att kommentera ger så mycket mer till den som lagt ner sin själ i bloggen.

Niklas Myhr writes about 3 Keys to Social Success and about “Giving more than you take and you will be offered plenty in return”.

Jag skrev till Maryem Nasri på Twitter “Bra skrivet! Upplever också att vänner har sett allt jag skrivit på Facebook men inte lämnat något spår av det…” i respons till bloggen Nätverka med hjälp av sociala medier men jag lämnade inget mer permanent spår på bloggen. Vilket jag ska göra med en länk tillbaka till detta inlägget när det är klart.

Lurkers

För det är ju likadant på Facebook idag. Många som bara läser och “Lurkar” utan att lämna spår. För om man råkar prata med dom på riktigt kan dom ibland nämna att dom såg det på Facebook… Jasså, men du lämnade inget spår borde jag ju sagt. Och det ska börja göra.

Och på nätet är det ju egentligen så lätt och kostar så lite. Många har mycket svårare att säga ett varmt ord när man möts personligen eller bara en kram eller ett tack.

We must have each other’s backs

För i grund och botten handlar det om att vara otillräcklig ibland.

Här är mitt svar jag skrev på TigerMammas blog

“Känslan av att inte räcka till som individ idag är väl för att man inte har stödet av en grupp som täcker upp. Det är ju så vi lyckades och blev vad vi idag kallar människan. En tight grupp som ständigt gjorde det man inte kunde göra själv för tillfället. Vi behöver bättre grupper och mer samarbete 🙂

Ingen ska få vara ensam” – Michael Sillion

Blogups

Jag har även lagt ut förslaget i Facebookgruppen att vi måste anordna lite lokala “Blogups” under resans gång så att vi får chansen att bli mer sociala IRL 🙂

@LordSillion

10 thoughts on “Social Love #Blogg100

  1. Det är alltid trevligt när nya läsare kikar in på ens blogg och lämnar kommentar över att de varit där, sådant gör mig glad iallafall.
    Du skriver om FB. Jag kan känna ibland att jag kan bli lite anti, mot de som bara läser utan att kommentera eller “gilla”, för att sedan säga när man tar upp det igen “jo, jag såg det ( t ex att ni varit dit och gjort det)”.

    HA en fin kväll!

Leave a Reply

